Portal bezpiecznego e-biznesu

Co zrobić, by klienci wracali do Twojego sklepu internetowego?

 Co zrobić, by klienci wracali do Twojego sklepu internetowego?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Wielu właścicieli sklepów internetowych wkłada mnóstwo energii i środków, by zadbać o zadowolenie swoich klientów. Wszystko po to, by utrzymać relację z osobami, które są zainteresowane oferowanymi produktami. Jest to szczególnie ważne w czasach, gdy konkurencja w świecie e-commerce jest ogromna i rywalizowanie ceną nie jest wystarczające. Z tego tekstu tekstu dowiesz się, jak zachęcić klientów do kolejnych zakupów w Twoim sklepie internetowym.
Co zrobić, by klienci wracali do Twojego sklepu internetowego?

Dlaczego warto dbać o utrzymanie klienta?

Pozyskiwanie nowych klientów jest istotnym zadaniem działu marketingu w każdym sklepie internetowym. Jest ono jednak niezwykle kosztowne i w dłuższej perspektywie opieranie całej strategii tylko na nowych użytkownikach może doprowadzić do znaczących spadków sprzedaży.

Jest wiele powodów, dla których warto walczyć o utrzymanie klienta. Osoby, które wielokrotnie mają pozytywne doświadczenie z zakupami w naszym sklepie chętniej wydają większe sumy. Dzięki programom lojalnościowym i dobrej obsłudze klienta jesteśmy w stanie znacznie niższym kosztem zwiększać przychodu. Wiele badań wskazuje na to, że to właśnie stali klienci generują zdecydowaną większą przychodów

Zadowoleni klienci chętniej wypełniają ankiety konsumenckie i dzielą się spostrzeżeniami, które są niezwykle cenne dla rozwoju biznesu. Jednocześnie tacy konsumenci stają się często ambasadorami marki, promując ulubiony sklep internetowy wśród znajomych, ale także w mediach społecznościowych. Jeśli potrzebujesz pomocy w utrzymaniu klienta na swojej stronie i poprawie konwersji, to świetnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy specjalistów z firmy Conversion, którzy od lat pomagają rozwijać się biznesom e-commerce.

Jak utrzymać klienta?

Działania marketingowe, a szczególnie te skierowane do obecnych klientów, nie mogą być przeprowadzane w sposób chaotyczny. Należy zaplanować kalendarz komunikacji za pomocą różnych mediów. Warto pamiętać o tym, że z jednej strony nie powinniśmy klientowi pozwolić o sobie zapomnieć na zbyt długo, ale z drugiej nie możemy zasypać go lawiną maili, smsów, telefonów i remarketingu.

Jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań, które przyciągają klientów do kupowania ciągle w tym samym sklepie, są programy lojalnościowe. Jeśli korzyści są wartościowe dla naszych klientów, to jest to samonapędzająca się machina. Im więcej kupują, tym większy otrzymują rabat.

W podtrzymaniu relacji nie możemy opierać się jedynie na programach lojalnościowych. Musimy na bieżąco zbierać opinie o swoich produktach, cenach, obsłudze klienta i samej stronie internetowej. Ta cenna wiedza pomoże poprawić Ci jakość usług, a klienci, którzy zauważą te zmiany chętniej wrócą.

Aby osiągnąć sukces i skłonić klientów do powrotu musimy stawiać nie tylko na jakość produktów, ich ceny czy wygląda naszej strony. Wyjątkowo istotna jest obsługa klienta. Mamy tutaj na myśli zarówno doradztwo, jak i obsługę reklamacji. Każdy z procesów powinien być przeprowadzane w odpowiedniej atmosferze, by klient poczuł się ważny. Przez obsługę klienta rozumiemy również szybkie i rzetelne odpowiadanie na opinie w Google i mediach społecznościowych.

Wysokiej jakości treści na stronach internetowych kiedyś były tylko dodatkiem do biznesu. Obecnie klienci chcą na jednej stronie znaleźć wszystkie niezbędne informacje. Dotyczy to między innymi dobrze przygotowanych kart produktów, w których łatwo można odnaleźć główne wady i zalety, ale również szczegółową specyfikację i dobrej jakości zdjęcia. Ważnym aspektem są również dobrej jakości poradniki, które dostarczają rzetelnej wiedzy na temat doboru produktu, czyli dają realną wartość klientowi, który poszukuje wiedzy.

Jak widać, troska o dotychczasowych klientów jest wieloaspektowa i często pracochłonna. Nie jest to również jednorazowe zadanie, ale raczej proces. W dłuższej perspektywie taka strategia ma jednak mnóstwo zalet, wśród których pojawia się obniżenie kosztów marketingu, wzrost przychodów, a także poprawa renomy, a także, paradoksalnie przyciągnięcie nowych klientów, którzy zostaną przyciągnięci dzięki naszym aktualnym, zadowolonym konsumentom.

Komentarze

‹ Poprzedni artykuł3 zasady budowania zaangażowanego zespołu IT Następny artykuł ›Krajowy System e-Faktur (KSeF) w Polsce – rewolucja w fakturowaniu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się