Portal bezpiecznego e-biznesu

Co ułatwia sprzedaż w sklepie internetowym?

 Co ułatwia sprzedaż w sklepie internetowym?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
W ostatnim wpisie zastanawialiśmy się nad tym, czy w ogóle warto zakładać sklep internetowy. Teraz, gdy wiemy, że prowadzenie e-sklepu jest nadal opłacalne, zastanówmy się co ułatwia jego prowadzenie. Jakie czynniki sprzyjają sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
Co ułatwia sprzedaż w sklepie internetowym?
Asortyment

Towary albo usługi, które chcemy oferować są tym atrakcyjniejsze im trudniej je dostać u kogoś innego lub im bardziej są oryginalne, np. wytwarzane przez samego sprzedawcę albo rękodzielników, z którymi blisko współpracuje. Dobrze jest sprawdzić czy ktoś już oferuje takie przedmioty lub usługi i czy będzie na nie zapotrzebowanie. Zawsze należy upewnić się czy są one legalne, w szczególności w Polsce i UE. Oczywiście przodującą zaletą jest zawsze cena.

Baza klientów

Niektórzy z naszych klientów zaczynali od skromnych profili na Facebooku albo Instagramie. Z czasem zdobywali znaczące grono swoich fanów, którzy później stawali się stałymi klientami. Mając określoną bazę użytkowników sieci, którzy wiedzą o naszym istnieniu i naszej działalności, uzyskujemy łatwiejszy start jako sklep internetowy. Dodatkowo zyskujemy na marketingu szeptanym.

Aktywność w social media

Jeśli wcześniej nie działaliśmy w social media, to warto zastanowić się czy nie założyć profilu dla sklepu internetowego wraz z jego uruchomieniem. W ten sposób dotrzemy do większej liczby odbiorców, a w dalszej kolejności klientów. Sprzedawcy często promują swoją działalność oraz produkty na Instagramie czy Facebooku zamieszczając ciekawe i przyciągające uwagę zdjęcia czy relacje. Dodatkowo organizują konkursy z nagrodami, które promują sklep.

Domena

Prosta i łatwa do zapamiętania nazwa sklepu i strony ułatwia tworzenie rozpoznawalności marki. Jeśli wcześniej byliśmy aktywni w social media i nasi obserwatorzy kojarzą nas z określoną nazwą, to warto użyć jej w domenie. Nazwy długie i skomplikowane nie zawsze się sprawdzają.

Łatwy i przyjazny dla użytkownika interface

Klienci sklepów internetowych dokonują zakupów w sieci, ponieważ szukają łatwego i szybkiego rozwiązania. Internet z założenia ma ułatwiać nam życie. Zatem proces zakupowy powinien być maksymalnie uproszczony, a layout strony jak najbadziej czytelny. Potencjalny klient powinien wiedzieć co kupuje i jak może szybko i sprawnie kupić wybrany towar.


Elektroniczne płatności

Dążąc do optymalizacji sprzedaży dobrze jest skorzystać z usług jednego z dostępnych na rynku systemu płatności elektronicznych. Serwisy płatności gwarantują przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji, a całe zamówienie może zostać sprawniej zrealizowane.

Dostawcy

Pewni i sprawdzeni dostawcy oraz producenci to jedna z podstaw sprzedaży w sieci. Wielu z naszych klientów korzysta również z systemu dropshipping współpracując z hurtowniami polskimi oraz chińskimi. Przed nawiązaniem współpracy warto zapoznać się z opiniami o kontrahencie i zaopatrzyć się jedynie w próbne ilości towaru.

Regulamin sklepu internetowego

Dobrze skonstruowany, prosty i przejrzysty regulamin sklepu internetowego to absolutny must have każdego e-sprzedawcy. Powinien zawierać nie tylko zasady sprzedaży, reklamacji i odstąpienia od umowy, ale również określać reguły świadczenia usług drogą elektroniczną.

Poza powyższymi zawsze dobrze widziany jest zapał, pasja oraz pracowitość, a wtedy sukces znajdzie się w zasięgu ręki.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułZalecamy ostrożność podczas zakupów w sklepie: mikro24.pl Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się