Towary albo usługi, które chcemy oferować są tym atrakcyjniejsze im trudniej je dostać u kogoś innego lub im bardziej są oryginalne, np. wytwarzane przez samego sprzedawcę albo rękodzielników, z którymi blisko współpracuje. Dobrze jest sprawdzić czy ktoś już oferuje takie przedmioty lub usługi i czy będzie na nie zapotrzebowanie. Zawsze należy upewnić się czy są one legalne, w szczególności w Polsce i UE. Oczywiście przodującą zaletą jest zawsze cena.
Baza klientów
Niektórzy z naszych klientów zaczynali od skromnych profili na Facebooku albo Instagramie. Z czasem zdobywali znaczące grono swoich fanów, którzy później stawali się stałymi klientami. Mając określoną bazę użytkowników sieci, którzy wiedzą o naszym istnieniu i naszej działalności, uzyskujemy łatwiejszy start jako sklep internetowy. Dodatkowo zyskujemy na marketingu szeptanym.
Aktywność w social media
Jeśli wcześniej nie działaliśmy w social media, to warto zastanowić się czy nie założyć profilu dla sklepu internetowego wraz z jego uruchomieniem. W ten sposób dotrzemy do większej liczby odbiorców, a w dalszej kolejności klientów. Sprzedawcy często promują swoją działalność oraz produkty na Instagramie czy Facebooku zamieszczając ciekawe i przyciągające uwagę zdjęcia czy relacje. Dodatkowo organizują konkursy z nagrodami, które promują sklep.
Domena
Prosta i łatwa do zapamiętania nazwa sklepu i strony ułatwia tworzenie rozpoznawalności marki. Jeśli wcześniej byliśmy aktywni w social media i nasi obserwatorzy kojarzą nas z określoną nazwą, to warto użyć jej w domenie. Nazwy długie i skomplikowane nie zawsze się sprawdzają.
Łatwy i przyjazny dla użytkownika interface
Klienci sklepów internetowych dokonują zakupów w sieci, ponieważ szukają łatwego i szybkiego rozwiązania. Internet z założenia ma ułatwiać nam życie. Zatem proces zakupowy powinien być maksymalnie uproszczony, a layout strony jak najbadziej czytelny. Potencjalny klient powinien wiedzieć co kupuje i jak może szybko i sprawnie kupić wybrany towar.
Elektroniczne płatności
Dążąc do optymalizacji sprzedaży dobrze jest skorzystać z usług jednego z dostępnych na rynku systemu płatności elektronicznych. Serwisy płatności gwarantują przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji, a całe zamówienie może zostać sprawniej zrealizowane.
Dostawcy
Pewni i sprawdzeni dostawcy oraz producenci to jedna z podstaw sprzedaży w sieci. Wielu z naszych klientów korzysta również z systemu dropshipping współpracując z hurtowniami polskimi oraz chińskimi. Przed nawiązaniem współpracy warto zapoznać się z opiniami o kontrahencie i zaopatrzyć się jedynie w próbne ilości towaru.
Regulamin sklepu internetowego
Dobrze skonstruowany, prosty i przejrzysty regulamin sklepu internetowego to absolutny must have każdego e-sprzedawcy. Powinien zawierać nie tylko zasady sprzedaży, reklamacji i odstąpienia od umowy, ale również określać reguły świadczenia usług drogą elektroniczną.
Poza powyższymi zawsze dobrze widziany jest zapał, pasja oraz pracowitość, a wtedy sukces znajdzie się w zasięgu ręki.
Komentarze