Portal bezpiecznego e-biznesu

Co Polacy najczęściej kupują w sieci?

 Co Polacy najczęściej kupują w sieci?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, ubrania i dodatki to najchętniej wybierane produkty w e-sklepach. Odzież i akcesoria w sieci kupuje 64 proc. badanych. Polacy sięgają do e-sklepów również po książki, płyty i filmy (54 proc.) oraz bilety do kina i teatru (51 proc.).

Co Polacy najczęściej kupują w sieci?

E-konsumenci byli także pytani o to, jakie produkty kupują w zagranicznych sklepach internetowych. Podobnie jak w przypadku polskich e-sklepów wskazali na odzież i akcesoria (52 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się kosmetyki i perfumy (32 proc.) oraz książki i filmy (28 proc.). W zeszłym roku ten ranking wyglądał inaczej, bo najpopularniejszymi produktami kupowanymi w zagranicznych e-sklepach były odzież, gry komputerowe i obuwie (odpowiednio 38 proc., 28 proc. oraz 23 proc.).

W raporcie możemy przeczytać, że 37 proc. kupujących w sieci planuje zakup produktów i usług związanych z podróżami i rezerwacjami. Dlaczego plany nie pokrywają się z rzeczywistymi wyborami produktów? Być może decyzje o zakupie odzieży i akcesoriów podejmowane są pod wpływem impulsu, stąd ankietowani nie wskazywali tej kategorii w intencjach zakupowych. Taki sam odsetek e-konsumentów wskazał, że zamierza kupić w sieci książki, płyty i filmy oraz bilety do kina i teatru (31 proc.).

Badanie Gemiusa było prowadzone w celu poznania postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat wpływu zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online.

Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułDroższe zakupy w sieci! Powód? Wysokie koszty dostawy Następny artykuł ›Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się