Portal bezpiecznego e-biznesu

Badania wizerunku marki

 Badania wizerunku marki

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Nie od dzisiaj wiadomo, że jedną z cech dobrze prosperujących marek, jest ich silna i wspólna tożsamość. Wizerunek, który od początku jest kreowany i podtrzymywany na wysokim poziomie. Wizja i misja przedsiębiorstwa cechująca się innowacyjnością, i czyś nowym, co wyróżni nas z tłumu, gdyż jest ona tym, co przedstawiamy odbiorcom. Wszystkie te rzeczy, są kluczem do sukcesu firm.
Badania wizerunku marki

Czym jest badanie wizerunku marki?

Wizerunek marki głównie skupia się na wszystkich doświadczeniach, jak i odczuciach które klienci postrzegają wobec niej, a są to m.in.

  • znajomość marki,
  • postrzeganie jej na tle konkurencji,
  • emocjonalna część przywiązania klienta do marki,
  • wartość, którą marka oferuje klientowi.

Jaki jest cel badań wizerunku marki?

Celem badania wizerunku marki (firmy), jest spostrzeżenie jak dana organizacja jest postrzegana przez jej klientów. Umożliwia to określenie, czy wizerunek marki, który pierwotnie został zakładany jest spełniony, jak wypada się na tle konkurencji oraz jaki stosunek bądź stopień przywiązania mają do niej ich klienci.

Jakie mamy metody badań wizerunku marki?

  • Ilościowe

W przypadku tych badań najczęściej wykorzystuje się wywiad bądź ankietę na losowej oraz dużej grupie respondentów. Pytań nie powinno być dużo, najlepiej żeby były jasne oraz klarowne. Z nich przede wszystkim dowiemy się: co, ile, kiedy, kto, jak często itp.

  • Jakościowe

Znowu przy tych badaniach dobór próby jest na ogół celowy, a liczba respondentów relatywnie mała. Przeważnie stosuje się zogniskowany wywiad grupowy bądź pogłębiony wywiad indywidualny. Z tych badań jesteśmy w stanie stwierdzić: jak, dlaczego i po co itp.

Co zyskujemy, realizując badania wizerunku marki?

  • sprawdzamy skuteczność prowadzonych przez nas wszelakich działań marketingowych,
  • ocenę naszej marki w oczach klientów – rzeczy które są w nas lubiane doceniane i szanowane oraz to, co się im nie podoba, i uważają za nasz mankament,
  • wiedzę o tym, z czym i jak kojarzymy się naszym odbiorcą,
  • możemy ocenić lojalność oraz stopień przywiązania do naszej marki,
  • ogląd na to, jak możemy pozycjonować nasze miejsce na tle konkurencji.

Dlaczego wizerunek marki jest taki ważny?

Wizerunek marki to coś więcej, niż ładnie wyglądające logo i pięknie brzmiąca misja i wizja przedsiębiorstwa. Dobrze i w przemyślany sposób wykreowany wizerunek marki, powiązany z trafnym marketingiem pozwoli na lepsze relacje z klientami oraz zbudowanie z nimi więzi, ale co z tego nasza firma będzie mieć? Grono lojalnych klientów, którzy dzięki wszystkim naszym działaniom pozostaną z nami na lata i będą nas polecać innym, a nie od dziś wiadomo, że marketing szeptany, jest jedną z najbardziej niezawodnych form.

Na co zwrócić uwagę, budując wizerunek marki?

  • Komunikacja

Istotny jest, w jaki sposób marka komunikuje się z otoczeniem, z jakim przekazem i wartościami wychodzi do swoich odbiorców. Powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby treści, język oraz kanały komunikacji (social media) były w staranny sposób dobrane do danej grupy docelowej.

  • Część wizualna

Wygląd logo, znaki/obrazy do niego użyte, kolorystyka, styl lub rozmiar czcionki, nazwa do niego użyta.

  • Określenie miejsca oraz celu w Internecie

Zadbaj o wygląd, tematykę oraz główny cel swojej strony internetowej, sklepu internetowego, portali społecznościowych, e-maili wysyłanych do klientów. Stań się rozpoznawalny i unikatowy na tle swojej konkurencji, jednocześnie dbając o komfort swoich klientów.

Badania wizerunku marki, są kluczowe w celu określenia osobowości definiujące jej unikatowe cechy, tzw. „charakter” oraz tożsamości, czyli jej docelowy wygląd, postrzegania jej przez konsumentów. Przy realizacji całych badań nie powinniśmy zapominać o strategii, która pozwala zaplanować wszelakie działania oraz o tym, żeby wszystkie nasze kroki były spójne oraz zgodne misją marki.


Komentarze

‹ Poprzedni artykułWęgiel tanio sprzedam - uwaga na sklep wegiel48.pl Następny artykuł ›Google zapłaci 4,1 mld euro kary!

Newsletter

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2022. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się