Portal bezpiecznego e-biznesu

5 najważniejszych zasad tworzenia grafik w social mediach

 5 najważniejszych zasad tworzenia grafik w social mediach

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Prowadząc profil w mediach społecznościowych nie możesz zapominać o merytoryce w swoich wpisach - to jasne! Ale forma ich przedstawienia jest równie ważne!
5 najważniejszych zasad tworzenia grafik w social mediach

Poznaj 5 zasad, o których nie możesz zapominać tworząc grafiki.


  1. Stosuj odpowiednie rozmiary grafik

Wymiary zdjęć do poszczególnych mediów społecznością różnią się. Inny rozmiar zdjęcia w tle ma Facebook, inny G+, a jeszcze inny Twitter, to samo z grafikami do postów i reklam. Jeśli zależy Ci, aby Twoje profile w mediach społecznościowych wyglądały profesjonalnie - koniecznie przygotuj dla każdego z nich odpowiednie grafiki.

2. Zadbaj o dobre zdjęcia

Wykorzystuj zdjęcia dobrej jakości, najlepiej w dużej rozdzielczości, wyraźne i wyraziste. Korzystaj z darmowych banków zdjęć, np. pexels.com, pixabay.com czy unsplash.com. Pamiętaj, by sprawdzić na jakiś warunkach jest udostępniane dane zdjęcie - w niektórych przypadkach konieczne może okazać się podanie kto jest autorem zdjęcia.

3. Tekst

Nie przesadzaj z ilością tekstu na grafice. Lepiej użyć krótkiego, ale dobitnego hasła, a resztę wstawić w treści posta. Jeśli przygotowujesz grafikę do posta sponsorowanego na Facebook’u - pamiętaj, by zachować zasadę 20%. Co to oznacza? Tekst może zajmować maksymalnie 20% powierzchni grafiki. W przeciwnym razie reklama może mieć zmniejszony zasięg.


Zadbaj także o dobór odpowiedniego kroju pisma - sprawdź: Font Pair lub Typ.io - to narzędzia, które pomagają w doborze odpowiednich fontów. Te zbiory gotowych inspiracji mogą się przydać, kiedy nie masz pomysłu jakiego pisma użyć. Ważna jest konsekwencja - jeśli wybierzesz trzy odpowiednie fonty - stosuj je zamiennie lub łącz, ale nie dodawaj już do nich nowych krojów.

4. Dodaj wyróżnik

Dodawaj na grafikach swoje logo lub symbol, który Cię wyróżnia. To pozwoli łatwo Cię zidentyfikować i wyróżnić w mediach.

5. Kolory

Do tworzenia grafik wybierz kolory zgodne z Twoja identyfikacją wizualną. Jeśli takiej nie masz - możesz wybrać, np. kolory pochodne od tych zastosowanych w Twoim logo. Wypróbuj Adobe Kuler - czyli narzędzie do łączenia kolorów. Dzięki niemu z łatwością dopasujesz kolory lub wybierzesz gotowe zestawy kolorystyczne.


Powodzenia!


Komentarze

‹ Poprzedni artykułWyciekły dane 57 milionów klientów Ubera Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się