Portal bezpiecznego e-biznesu

Zablokowaliśmy Twoje konto! Uwaga klienci PEKAO

Bank Pekao ostrzega klientów przed fałszywymi wiadomościami, które informują o blokadzie konta. W rzeczywistości jest to oszustwo mające na celu wyłudzenie danych do bankowości internetowej.

Zablokowaliśmy Twoje konto! Uwaga klienci PEKAO

Wiadomości są wysyłane z adresu, który podszywa się pod skrzynkę pocztową banku. W wiadomości znajdziemy link kierujący do podrobionej strony banku, która do złudzenia przypomina oryginał tj. Pekao24. Fałszywą stroną możemy rozpoznać po niewłaściwym adresie internetowym, jednak czy klient banku, który otrzymał informację o blokadzie, zwróci na to uwagę?

Jak ostrzega bank:

Celem ataku jest przechwycenie przez przestępców danych wymaganych do logowania oraz nakłonienie do zainstalowania złośliwego oprogramowania na telefonie komórkowym. Złośliwe oprogramowanie może pozwolić cyberprzestępcom na uzyskanie pełnej kontroli nad urządzeniem, w tym np. przekierowanie rozmów, bądź wiadomości SMS.

Pekao przypomina jednocześnie, że nigdy nie wysyła maili o blokadzie konta z prośbą o zalogowanie się do bankowości elektronicznej. Tak samo nie prosi o podanie pełnego hasła podczas logowania. Ostrzega też, by nie otwierać linków zamieszczonych w korespondencji email i w wiadomościach SMS.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułMinisterstwo Finansów ostrzega przed fałszywymi mailami od Krajowej Administracji Skarbowej Następny artykuł ›TripAdvisor wygrał proces z restauratorem

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się