Portal bezpiecznego e-biznesu

Router firmy D-Link podatny na ataki hakerów

Użytkownicy routera D-Link DWR-921 mogą stracić swoje pieniądze z powodu luki bezpieczeństwa obecnej w tym modelu. Cyberprzestępcy chcąc ich okraść, mają możliwość zmiany limitów na usługi SMS Premium.
Router firmy D-Link podatny na ataki hakerów
Luki w oprogramowaniu dotyczą modeli w wersji sprzętowej A1 lub B1. Jak deklaruje producent D-Link Corporation, modelu DWR-921 w wersji sprzętowej C3 nie dotyczy omawiana podatność na ataki hakerskie. Aby dowiedzieć się, jaka wersja dotyczy danego urządzenia, należy odczytać informacje zamieszczone na naklejce na routerze. D-Link w związku z pojawiającymi się komunikatami zaprzeczył temu, że modele D-Linka przestały być objęte wsparciem technicznym. Użytkownicy mogą na nie liczyć jeszcze 5 lat po wycofaniu urządzenia z produkcji. Modele w wadliwych wersjach A1 i B1 według deklaracji producenta zostały już wycofane z oficjalnych kanałów sprzedaży. We wrześniu 2018 roku firma D-Link wydała również aktualizacje, pozwalające zabezpieczyć urządzenie przed użyciem luki. Można je pobrać ze strony producenta pod adresem www.dink.com.

Co zrobić w przypadku posiadania urządzenia D-Link DWR-921?

Dla własnego bezpieczeństwa warto wystrzegać się kupowania routera D-Link DWR-921, który nadal jest dostępny w sprzedaży, np. w portalu Allegro. Użytkownicy będący już w posiadaniu wadliwego modelu powinni się go pozbyć lub w ostateczności zdecydować się na aktualizację. W przeciwnym razie istnieje poważne ryzyko narażenia się na wysokie rachunki u operatora telefonii komórkowej. Cyberprzestępcy mogą bowiem zmienić limity na płatne usługi Premium, a tym samym zapewnić sobie duże zyski.

Jedną z ofiar oszustów został klient Orange, który z powodu luki bezpieczeństwa poniósł dodatkowe koszty przekraczające kwotę tysiąca złotych. Na szczęście operator zablokował kartę SIM, co pozwoliło zapobiec dalszym nadużyciom. Rzecznik Orange Wojciech Jabczyński poinformował, że każdy z abonentów ma możliwość aktywowania blokady na usługi Premium. W tym celu należy posłużyć się internetowym Biurem Obsługi Klienta lub skorzystać z aplikacji Mój Orange. Istnieje także możliwość zgłoszenia reklamacji, która zostanie poddana indywidualnemu rozpatrzeniu.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułWiadomość o bombie w urzędzie!? Następny artykuł ›Split payment od 1 listopada

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się