Portal bezpiecznego e-biznesu

Sprzedaż alkoholu w sieci – gigant wchodzi do gry!

 Sprzedaż alkoholu w sieci – gigant wchodzi do gry!

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Sprzedaż alkoholu to temat, który zawsze budzi spore kontrowersje. Przedmiotem sporów jest m.in. jego reklamowanie za pomocą mediów społecznościowych. Internetowa sprzedaż i zakup alkoholu również bywają skomplikowane. Czy w najbliższym czasie coś się zmieni w tej kwestii? Duża firma planuje się tym zająć!

Sprzedaż alkoholu w sieci – gigant wchodzi do gry!

Problemy z zakupem alkoholu w sieci wynikają głównie z konieczności weryfikacji wieku osoby, która zakupu dokonuje. Niejednokrotnie nie jest to możliwe, a dodatkowo manipulacja jest prostsza niż w przypadku zakupów stacjonarnych. Niektóre serwisy stosowały metodę polegającą na weryfikacji wieku kupującego przez kuriera, który towar dostarcza. Trzeba jednak przyznać, że może być to działanie na granicy ustawy, gdyż de facto umowa sprzedaży zostaje zawarta już wcześniej, na etapie składania zamówienia. Nieakceptowalne jest bez wątpienia używanie paczkomatów lub innych form bezkontaktowej dostawy przesyłek w celu sprzedaży alkoholu. Być może duży gracz na rynku e-commerce, który wkrótce może dołączyć do rywalizacji o internetowy rynek alkoholowy, opracuje lepszą metodę, która pozwoli wykorzystać potencjał branży.

Owym dużym graczem jest znany serwis marketplace – Allegro. Informacja o planowanym wejściu w rynek sprzedaży alkoholu w sieci podał rzecznik spółki – Marcin Gruszka. Informacje na ten temat wskazał również Dziennik Gazeta Prawna. Redakcja podnosi, iż stoi to w sprzeczności z postulowanymi zmianami ze strony rządu - m.in. ograniczenia sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych, a także dalszej walki z promocjami alkoholowymi w supermarketach. W tym przypadku byłby to silny ruch na polskim rynku, który zwiększyłby dostępność napoi alkoholowych w polskim internecie. Informacje ze strony samego Allegro są na ten moment dość enigmatyczne i ciężko stwierdzić, czy spółka nie stara się jedynie wyczuć rynku i sprawdzić ewentualnej reakcji opinii publicznej na taki ruch. Jak wcześniej wspomniałem, temat z pewnością budzi kontrowersje.

Źródło zdjęcia: Image by freepik

Komentarze

‹ Poprzedni artykułSprzedajesz na OLX uważaj na tę pułapkę Następny artykuł ›Koniec dropshippingu? – Nowy projekt Unii Europejskiej

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się