Jak powszechnie wiadomo od 25 grudnia 2014 roku obowiązuje nowa ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach Konsumenta, która jednocześnie spowodowała zmianę brzmienia art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Na pierwszy rzut oka zmiana nie wydaje się być znacząca, ale w praktyce wprowadziła rewolucję w formie docierania do ewentualnych klientów przedsiębiorcy. Nastąpił kres wysyłania zapytań o wyrażenie zgody oraz pojęcia „mail pozyskany ze źródeł ogólnodostępnych”. Sprzeczne w przepisami stało się wysyłanie niezamówionych informacji handlowych nie tylko do osób fizycznych (konsumentów), ale również do innych podmiotów prawa, takich jak osoby prawne.

Prawo, Aktualności • 21.05.2015

Reklamacja także bez paragonu. UOKiK vs Auchan!
O tym że prawa konsumenta nie mogą być w żadnej sposób ograniczane przekonał się ostatnio Auchan. Sprawa dotyczyła informacji zawartych na paragonach, którą klienci mogli odebrać jako pouczenie o obowiązującym stanie prawnym i rezygnować z przysługującego im uprawnienia do składania reklamacji bez paragonu.

Poradnik, Prawo • 20.05.2015

Umowa o dropshipping
Umowa o współpracy pomiędzy dostawcą (hurtownikiem), a sklepem internetowym jak każda inna umowa cywilnoprawna może zostać ukształtowana według swobodnego uznania stron, z zastrzeżeniem aby treść lub cel tejże umowy nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku prawnego, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. Wspomniana reguła odnosi się zarówno do wyboru formy zawarcia jak i do swobody kształtowania treści umowy. Tworząc treść umowy kontrahenci powinni zwrócić szczególną uwagę na cel umowy i ewentualne zagrożenia związane z jej wykonaniem. Jest to kwestia bardzo istotna, mając na uwadze, że w umowach należy raczej analizować, jaki był obopólny zamiar stron i cel umowy, którą zawarli aniżeli interpretować dosłownie jej treść.
Co nowego wprowadza nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych?
Sąd UE w wyroku z dnia 5 maja 2015 r. uznał, że nazwa "Skype" nie uzyska statusu wspólnotowego znaku towarowego chronionego na terenie całej UE. Dlaczego? Zdaniem sądu istnieje bardzo dużo prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd co do tożsamości przedsiębiorstwa!

Prawo, Aktualności • 04.05.2015

Podstawowe rodzaje dropshippingu
Dropshipping jako elastyczny model sprzedaży może być prowadzony w kilku postaciach. Poniżej przedstawię krótką charakterystykę dwóch podstawowych, które wybierają e-przedsiębiorcy oraz z którymi mamy najczęściej do czynienia jako ich klienci.

Prawo, Aktualności • 02.05.2015

Zmiany w prawie e-aptek!
3 maja 2015 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Zdrowia dotyczące sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych z 3 kwietnia 2015 r. Czy rozporządzenie wyeliminuje z rynku podróbki? Jakie obowiązki informacyjne nakłada ustawodawca na e-apteki?
Platforma handlowa Allegro.pl to potentat na polskim rynku internetowej sprzedaży. Dotyczy to zarówno szerokiej palety oferowanych produktów, jak również rzeszy klientów, sprzedawców oraz sklepów internetowych oferujących swoje towary na tymże portalu. Mnogość e-sklepów oraz e-przedsiębiorców powoduje wzrost konkurencyjności, a co się z tym wiąże, potrzebę poszukiwania rozwiązań umożliwiających zwiększenie zysków i ułatwienia przeprowadzania transakcji.
Wielu z nas zdarzyło się kiedyś nabyć niedrogi chiński sprzęt elektroniczny na platformie handlowej Allegro. Czy zastanawialiście się skąd sprzedawca uzyskał swój asortyment? Może zauważyliście, że paczka, w której został przysłany zakupiony produkt posiada chińskie znaczki lub napisy. To właśnie dzięki dropshippingowi towar ten znalazł się w Waszych rękach, bez potrzeby podróży do Chin i to zarówno ze strony sprzedawcy jak i Waszej.

Poradnik, Prawo • 09.04.2015

Zastrzeżenie sprzedawcy
Produkt jest objęty wady także wtedy, gdy sprzedawca nie poinformuje Cię, że kupowany przez Ciebie towar będzie niewłaściwy! O co dokładnie chodzi?

Legalniewsieci.pl © 2019

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno