Bezpieczeństwo, Prawo • 14.04.2016

„Bądźmy Legalni” zdecydowanie nielegalni!
Od ponad dwóch tygodni otrzymujemy informacje od przedsiębiorców na temat wiadomości rozsyłanych przez stowarzyszenie „Bądźmy Legalni”. Oczywiście, stowarzyszenie nie ma żadnego związku z serwisem Legalniewsieci.pl a mail od stowarzyszenia jest wyłącznie próbą wyłudzenia usługi. O co dokładnie chodzi?
Czy odnosisz wrażenie, że czas żywotności produktów bardzo się zmniejszył?

Bezpieczeństwo, Prawo • 04.03.2016

Jak chronić swoje hasła?
Hasło to podstawowe, a zarazem najważniejsze narzędzie bezpieczeństwa w sieci. Pozyskanie hasła za pomocą którego chronimy informacje w skrzynce mailowej czy pieniądze na koncie bankowym to główny cel e-przestępców. O czym należy pamiętać, aby bezpiecznie korzystać z sieci?

Prawo, Bezpieczeństwo • 02.03.2016

Użyłeś śmiesznej emotki? Możesz mieć problem!
Konsekwencje nieprzemyślanych wypowiedzi w sieci są doskonale znane. Niedawno wspominaliśmy o dilerze z Anglii który trafił za kratki, w związku z obrażeniem sędzi na łamach swojego profilu na Facebooku. Co jednak byłoby, gdyby wspomniany diler użył obraźliwej emotki? Czy używanie emotikonek należy traktować poważnie?

Prawo, Aktualności • 26.02.2016

500 + a ochrona danych osobowych
Jak wynika z doniesień medialnych realizacja programu „Rodzina 500 plus” może mieć spore opóźnienie z względu na obowiązki wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych. W czym tkwi problem?

Prawo, Aktualności • 24.02.2016

Więzienie za komentarz na FB!
Czy warto werbalizować swoje myśli lub emocje na portalu Facebook, kiedy ich celem jest bezpośredni atak na inną osobę? Zdecydowanie nie! Przekonał się o tym pewien drobny diler z Anglii.

Prawo, Marketing • 15.02.2016

Prawa autorskie a fanpage!
Jak prowadzić legalny fanpage, który nie narazi właściciela na konsekwencje prawe?
We wtorek (02.02) Europejski Trybunał Praw Człowiek orzekł, że serwisy internetowe nie ponoszą odpowiedzialności za komentarze zamieszczone przez użytkowników, także wtedy gdy zawierają treści obraźliwe. Orzeczenie zapadło w sprawie węgierskiego serwisu internetowego Index.hu.

Prawo, Aktualności • 21.01.2016

Internetowa platforma ODR (Online Dispute Resolution)
Handel internetowy niejednokrotnie wykracza poza granice jednego kraju. Konsumenci poszukując coraz to nowszych, oryginalniejszych i rzadziej dostępnych produktów, sięgają do oferty sklepów internetowych funkcjonujących poza granicami własnego kraju. W ten sposób „kwitnie” handel transgraniczny. Globalizacja handlu jaką umożliwia Internet ułatwia zakupy, ale może powodować również komplikacje. Powszechnie wiadomo, że jakość oferowanych w sieci produktów często odbiega od stanu pożądanego. Co się z tym wiążę, konsumenci dochodzą swoich praw reklamując wadliwy produkt. Rodzi to oczywiste spory między konsumentami a sprzedawcami, dodatkowo utrudnione aspektem transgranicznym.
Zakupy w sklepach internetowych, które mają siedzibę w innym kraju niż miejsce zamieszkania kupującego, z roku na roku zyskują na popularności. Transgraniczne zakupy nie zawsze jednak przebiegają bezproblemowo. Ze statystyk wynika, że aż 71 proc. europejskich konsumentów uważa rozwiązanie problemów z zagranicznym e-sklepem za trudniejsze niż w przypadku sporów z krajowym podmiotem. Czy i jak zmieni e-zakupy nowa unijna platforma ODR do rozstrzygania sporów konsumenckich, która zacznie funkcjonować już 15 lutego 2016 roku?

Legalniewsieci.pl © 2019

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno