Prawo • 02.05.2015

Zmiany w prawie e-aptek!
3 maja 2015 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Zdrowia dotyczące sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych z 3 kwietnia 2015 r. Czy rozporządzenie wyeliminuje z rynku podróbki? Jakie obowiązki informacyjne nakłada ustawodawca na e-apteki?
Platforma handlowa Allegro.pl to potentat na polskim rynku internetowej sprzedaży. Dotyczy to zarówno szerokiej palety oferowanych produktów, jak również rzeszy klientów, sprzedawców oraz sklepów internetowych oferujących swoje towary na tymże portalu. Mnogość e-sklepów oraz e-przedsiębiorców powoduje wzrost konkurencyjności, a co się z tym wiąże, potrzebę poszukiwania rozwiązań umożliwiających zwiększenie zysków i ułatwienia przeprowadzania transakcji.
Wielu z nas zdarzyło się kiedyś nabyć niedrogi chiński sprzęt elektroniczny na platformie handlowej Allegro. Czy zastanawialiście się skąd sprzedawca uzyskał swój asortyment? Może zauważyliście, że paczka, w której został przysłany zakupiony produkt posiada chińskie znaczki lub napisy. To właśnie dzięki dropshippingowi towar ten znalazł się w Waszych rękach, bez potrzeby podróży do Chin i to zarówno ze strony sprzedawcy jak i Waszej.

Prawo • 09.04.2015

Zastrzeżenie sprzedawcy
Produkt jest objęty wady także wtedy, gdy sprzedawca nie poinformuje Cię, że kupowany przez Ciebie towar będzie niewłaściwy! O co dokładnie chodzi?

Prawo • 05.04.2015

O licencji słów kilka
Niniejszy wpis otwiera serię poświęconą tematyce praw autorskich i własności intelektualnej.

Prawo • 02.04.2015

O treściach cyfrowych (cz. 2)
Treści cyfrowe dostarczone na trwałym nośniku są przedmiotem umowy sprzedaży, a dostarczone bez nośnika są przedmiotem umowy o dostarczenie treści cyfrowych. To dwa różne rodzaje umów, z którymi wiążą się odmienne szczegółowe obowiązki informacyjne sprzedawcy, jak również inne są możliwości i przesłanki odstąpienia od umowy w ramach tzw. „zwrotu konsumenckiego”.
Pliki mp3, e-booki a nawet czołg w grze! Czym są treści cyfrowe? Jakie obowiązki na sprzedawcę treści cyfrowych nakłada ustawa o prawach konsumenta? Sprawdź w najnowszym artykule!
Rynek e-commerce w Polsce to dynamicznie rozwijający się sektor. Jednym z jego niekwestionowanych liderów w świadomości polskich konsumentów pozostaje od lat platforma handlowa Allegro. To największy „pośrednik” w handlu internetowym. Za jego pośrednictwem znaczna część sprzedawców internetowych handluje swoimi produktami. Niejednokrotnie sprzedaż w sklepie internetowym oraz przy użyciu platformy Allegro prowadzona jest równolegle. Właściciele sklepów internetowych mają świadomość, że posiadanie regulaminu takiego sklepu jest konieczne, ale czy zachodzi taka potrzeba w przypadku sprzedaży na Allegro? Czy istnieje obowiązek zamieszczenia odpowiedniego regulaminu w tej platformie czy może jest to tylko praktyczne rozszerzenie ustawowego obowiązku informacyjnego przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy wobec klienta?
oferta --> przyjęcie oferty czy zaproszenie do zawarcia umowy --> oferta --> przyjęcie oferty
Przepisem, który ogólnie reguluje sprawę kosztów związanych ze skorzystaniem z uprawnień objętych rękojmią jest art. 5613 kodeksu cywilnego. Co do zasady, koszty te zawsze ponosi sprzedawca. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy mamy do czynienia z trwałym montażem wadliwej rzeczy, a demontaż tej rzeczy przewyższa jej wartość. Wówczas sprzedawca może odmówić demontażu (i ponownego zamontowania), przy czym możliwe jest skorzystanie przez konsumenta z tzw. wykonania zastępczego, np. pomocy innego fachowca. Koszty poniesione przez konsumenta w związku z demontażem wadliwej rzeczy, jak również ponownym zamontowaniem rzeczy wymienionej/naprawionej będą mogły być przerzucone na sprzedawcę – ale tylko do wysokości nie przekraczającej wartości samej rzeczy.

Legalniewsieci.pl © 2018

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno