Aktualności, Prawo • 19.05.2017

Zwrot pieniędzy z zachowaniem towaru?
Jak donosi nieoficjalnie portal mirror.co.uk firma Amazon wdraża niecodzienną politykę polegającą na tym, że niezadowolony z towaru klient może otrzymać zwrot wydanych nań pieniędzy bez konieczności zwrotu samego towaru. Tego rodzaju posunięcie wydaje się wbrew zdrowemu rozsądkowi, tym niemniej może być w niektórych przypadkach uzasadnione unikaniem czasochłonnej i kosztownej procedury reklamacyjnej oraz kosztów przechowywania, co dotyczy przedmiotów o niskiej wartości (poniżej 10 funtów).

Aktualności, Prawo • 16.05.2017

Zbliża się koniec roamingu w UE?
Na dzień 15 czerwca br. Komisja Europejska zapowiedziała koniec roamingu dla operatorów telefonii komórkowej. Zgodnie z wytycznymi wszyscy mieszkańcy Unii mają płacić na jej terenie tak samo, a nie tylko przebywając w swoim kraju, według zasady: „roam like at home”.
Wydaje się, że wciąż ma – ale znacznie mniejszą niż przed wydaniem wyroku przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej kilka dni temu. Sprawa ciągnęła się od 2013 r. i dotyczyła opóźnienia lotu pasażerskiego z Burgas w Bułgarii do Ostrawy w Czechach, przez Brno. Samolot najpierw wystartował z opóźnieniem 1h 45min spowodowanym usuwaniem skutków wcześniejszej awarii, by następnie zderzyć się z ptakiem w czasie lotu. W sumie spowodowało to opóźnienie ponadpięciogodzinne w dotarciu do celu.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedstawił istotny pogląd w sprawie umowy kredytu konsumenckiego zawartej przez internet - poinformował Urząd w środę w komunikacie. Pogląd odnosi się do interpretacji pojęcia "trwałego nośnika".

Prawo, Aktualności • 23.03.2017

UE walczy z serwisami społecznościowymi!
Jak podaje serwis Puls Biznesu, Komisja Europejska i urzędy ochrony konsumentów w krajach Unii Europejskiej zagroziły serwisom : Facebook, Twitter i Google+ karami za łamanie praw konsumentów. Serwisy te zostały zobowiązane do tego, aby w ciągu miesiąca przedstawiły rozwiązania chroniące użytkowników przed nieuczciwymi praktykami.

Prawo, Aktualności • 01.03.2017

Spory konsumenckie rozwiązywane pozasądowo
Celem nowej ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, która weszła w życie w dniu 10 stycznia br., jest określenie głównych obowiązków przedsiębiorców związanych z umożliwieniem swoim klientom – konsumentom, korzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

Prawo, Aktualności • 24.02.2017

Brak zgody na blokadę Chomikuj.pl
Grupa wydawnictw książkowych domaga się nakazania dostawcom internetu odcięcia popularnego serwisu Chomikuj.pl. Jednak z uwagi na fakt, że polskie przepisy

Prawo, Aktualności • 15.02.2017

Kara 600 tys. zł za piracki Microsoft
Jak podaje serwis rp.pl , Sąd Rejonowy w Opolu orzekł ponad 600 tys. zł odszkodowania oraz karę ograniczenia wolności dla trzech osób skazanych za niezgodne z prawem rozpowszechnianie kluczy produktów informatycznych - poinformował we wtorek PAP koncern Microsoft.
Reklamujemy towar, a sprzedawca uznaje naszą reklamację. W tej sytuacji sprzedawca, nie może bez naszej zgody, zwrócić pieniądze na kartę podarunkową lub bon. Ponadto, nie można zmusić klienta (konsumenta) do wyboru innej rzeczy ze sklepu w tej samej cenie.

Prawo, Aktualności • 06.02.2017

UOKiK zgłosił sklepy internetowe do prokuratury!
W związku z licznymi skargami napływającymi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (dalej: UOKiK) na działania sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com, Prezes UOKiK złożył zawiadomienie o możliwości popełnia przestępstwa.

Legalniewsieci.pl © 2018

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno