Oszuści usiłują wykorzystać awarię w ING Banku Śląskim

03 grudnia 2018, 14:57 , autor: Mirosław Dyka - legalniewsieci.pl

Informowaliśmy o awarii w ING Banku Śląskim, jak miała miejsce w ubiegły czwartek. Awaria została usunięta, lecz pojawiły się próby oszustwa wykorzystujące fakt, że do niej doszło.
Oszuści usiłują wykorzystać awarię w ING Banku Śląskim

Bank uporał się z awarią w nocy z czwartku na piątek i przeprosił klientów za zaistniałą sytuację. Poinformował, że będzie ściągać blokady, które mogły powstać na kontach, a także zwróci prowizje za wypłaty z obcych bankomatów w dniu awarii. Do 3 grudnia przedłużono możliwość podpisania aneksu do umowy rachunku/karty zgodnie z decyzją UOKIK.

Tymczasem problemy banku stały się doskonałą okazją dla cyberprzestępców. Rozpoczęli oni akcję phishingową rozsyłając do klientów ING Banku Śląskiego maile z informacją o rzekomej „blokadzie konta bankowego”. Oszuści proszą o weryfikację klienta, by w czasie logowania na fałszywej stronie banku przechwycić jego dane dostępowe do systemu. Fałszywy mail jest opatrzony logiem ING, lecz nie jest wysłany z oficjalnej domeny banku.

ING Bank Śląski ostrzega przed tym oszustwem za pomocą komunikatu prezentowanego klientom w aplikacji mobilnej i przypomina:

  • Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
  • Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
  • Czytaj dokładnie treści SMS-ów jakie otrzymujesz z banku
  • Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.


Czytaj również

Komentarze

Legalniewsieci.pl © 2018

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno